2016. február 19., péntek

Lábjegyzet a "minden nap születésnap"-hoz

...avagy definiálom a definiálhatatlant...

minden nap születésnap

a reggel szétguruló percei mögött
ma is tántoríthatatlanul
hordja halomba a nap
a sok billiárd fotont
hogy két pont között ismét
több dimenzióba alkossa arcodat
a születéstől kezdve hamvadó
időintervallumon

Ez már tuti múlik...de ha/mivel/ nem érthető, sőt nagy marhaságnak tűnik, a marhaságot viszont nehéz, de nem lehetetlen - esetleg érdemes is - megmagyarázni, - ellentétben egy verssel, amit ugye nem szabad magyarázni! -,  néhány kicsike mankó, ami az én észjárásomat támogat(hat)ja ...:)) 

A nyitósor valóban így-úgy de máshol, másnál is fellelhető....közhelyes...
A  "mögött"-tel már kevésbé....lehetett volna "után" is, de nekem nem illett volna ide...miért pont a reggel után, vagy mögött, mikor a Nap már hajnalban felkel? (...mert akkor épp ez jutott eszembe... :))) de hajnalra fogom javítani...)
Ahhoz hogy lássunk valamit, /valakit/ fényre van szükség. A fény elemi részecskéi a fotonok....így lépett be a Nap, azaz a napfény, azaz a fény elemi részecskéje/részecskéi...
A két pont itt - persze hogy... :) - a születés és a halál....
A kettő között eltelt időre - élet - értem az intervallumot. Evidens...
Az előbbiek fényében...pedig akár minden napunk egy születésnap is..., mert...közhellyel élve: felvirradt...még láthatók vagyunk...még van, amit a fotonok láthatóvá tesznek...egészen a halálunkig...Mondhatnánk, hogy akkor a sötétben nem létezünk? De...mindaddig, amíg az a napnak csak egy része...onnantól kezdve, hogy örök - 24 órás - sötétség borulna nap, mint nap ránk,  a létezésünknek - az élet minden formájának -  is annyi.
Nyakatekert...?! Épp ilyen nyakatekervényeket olvastam előtte és per-hecc írtam.  :) Ahogy jeleztem, nem is ideszántam...néha felteszek eleve halálra ítélteket is. Azok is részei az élet(em)nek.
Az arc-ot pedig egy másik variánsban kiváltottam/kivágtam, mint a huzat...pedig azt is meg lehetne magyarázni. :)

a hajnal szétguruló percei mögött
ma is tántoríthatatlanul
hordja halomba a nap
a sok billiárd fotont
hogy két pont között ismét
több dimenzióba alkosson
a születéstől kezdve hamvadó
időintervallumon

Ja...még a "hamvadó".... intervallum... egyre rövidebb, kisebb a két pont közötti idő...hát miért ne hamvadna, akár a cigarettavég...az utóbbi is az enyészeté lesz...múlik...volt cigi, nincs cigi, volt élet, nincs élet...
na és nincs több hülye metafora
...és  ez sincs...
konyec

Ui.: Mi a francnak írtam le? Most volt hozzá hangulatom...és inkább magamnak. Emlékeztetőnek...a hülyeségeimet uis nagyon hamar elfelejtem. Mert vagy alig akad, vagy talán túl sok is. De az sem utolsó szempont, hogy valakinek esetleg bejön haldokkolva is....és különben, jobb, ha dühöngök vagy nyavalygok? 

(Ebéd: Zöldségleves és pírított csirkemáj, petrezselymes rizzsel zárja a sort.)
Remélem minden (meg)emészthető! ;) 

2016.02.19.